06/04-07/04/2017 Jaarlijkse 2 daagse uitstap: Zeeland

Terug naar de overzichtspagina

Tweedaagse uitstap naar Zalig Zeeland op 6 en 7 april 2017

Om 7.15 u vertrokken we aan de Expo Hallen te Roeselare met 15 dames met de bus .

Enige tijd later werden nog es 5 dames opgepikt aan de carpooling parking afrit Kortrijk Oost.

Zij hadden een fantastisch ontbijt voorzien voor ons allen op de bus.

Om 9.30 u kwamen we aan in de Oestery te Yrseke , waar we hartelijk ontvangen werden met koffie en een zeeuwse  bolus.  Daarna volgde een rondleiding over het terrein van de Oestery.

Om 10.45 u  werden we verwacht aan de fabriek van Prins & Dingemans, waar we een kijkje namen bij de verwerking van de mosselen, alsook een goede uitleg kregen over de werking van het bedrijf.
Het middagmaal namen we terug in de Oestery.

Om 13.30 u reden we met de bus richting Breskens.    Aangekomen in Breskens startten we een fietstocht van 40 km, met een elektrische of een gewone fiets.
Na deze deugddoende inspanning konden we inchecken in het gezellige familiehotel De Milliano, bij de zus van Brigitte, één van onze leden.

Om 19.30 u wandelden we naar het restaurant Spetters die zich in de haven van Breskens bevindt.  Daar werden we verwend met een culinair hoogstaand menu !
Vrijdag 7 april

Vanaf 8 u s’morgens konden we genieten van een heerlijk ontbijtbuffet in Hotel De Milliano.

De bus bracht ons naar de Vuurtoren van Breskens, waar we een strandwandeling van 1 ¼ u maakten richting Haven.  Daar aangekomen namen we de boot over de Westerschelde op zoek naar zeehondjes en verschillende soorten zeevogels.   Op de boot kregen we uitleg over de scheepvaart, de Westerschelde, de visserij, enz.  Na de boottocht stapten we op de bus om de lunch te nemen in het Beachhouse.

Na de lekkere lunch reden we naar Retranchement waar we de 2-daagse afsloten op een gezellig terras in het zonnetje in Brasserie De Parlevinker.

Het was een superleuke, zonnige 2-daagse , die de vriendschap tussen de leden zeker ten goede is gekomen !!

Bernadette Derynck
Publisher

Afbeeldingen/foto's:

What are you looking for?